Pokud chcete vašim zákazníkům poskytovat rozvoz jídla, máte v podstatě 2 hlavní možnosti, jak to vyřešit po logistické stránce. Buď si vezmete veškerou odpovědnost na svá bedra, nebo část z ní přesunete na takzvané externí systémy. Vysvětlíme vám, jak to vypadá v případě obou řešení.
Když si vezmete veškerou odpovědnost na svá bedra
Pokud se rozhodnete zastřešovat rozvoz jídla výhradně svými interními silami, budete muset řešit složitější logistiku. Samozřejmě, vše začíná objednávkou. Zákazník si objedná buď online, například přes online polední menu, nebo přes jídelní lístek na webu a Facebooku, případně telefonicky. Jen připomínáme, že telefonické vyřizování objednávek je dnes zbytečně zdlouhavé a neefektivní. Tak jako tak, objednávku připravíte k odeslání. Přichází tedy čas na její doručení.
Vlastní auto, vlastní řidič
Za předpokladu, že chcete provozovat rozvoz jídla bez pomoci externích systémů, budete potřebovat vlastní auto a hlavně schopného řidiče, který se dokáže velmi rychle orientovat na silnicích. Usnadnit mu to můžete vhodnými pomůckami, například aplikací Kurýr. Díky ní bude mít řidič přímo ve svém telefonu přehledný seznam objednávek a snadno ovladatelnou navigaci. Kromě toho bude moct zavolat zákazníkovi na jedno ťuknutí rovnou z detailu objednávky a také vytisknout účtenku na místě doručení.
Samozřejmě, všechno se to dá zvládnout. Kvůli nutnosti vlastního auta a řidiče to ale vyžaduje vyšší počáteční a provozní náklady, což může představovat problém zejména pro začínající gastro podniky, resp. podniky začínající s rozvozem. No a přesně těm doporučujeme napojení na externí systém.
Když přesunete část odpovědnosti na externí systémy
Chcete posunout vaše podnikání za hranici kamenné provozovny, dostat se do online světa a být tak na očích více lidem, ale nemáte dostatečný vstupní kapitál na auto a další pracovní sílu? Žádný problém, přesuňte tuto odpovědnost na externí rozvozové společnosti, jako například foodora.cz, Wolt nebo Bolt. Mají totiž vlastní širokou síť kurýrů a moderních technologií, díky kterým zajistí doručení vámi připravených jídel přímo zákazníkovi již do několika minut.
Jen rozvoz, nebo i získávání nových objednávek?
Co k tomu vlastně potřebujete? Nejvýhodnější na tom je, že v podstatě nic. Rozvozové společnosti odvádíte určitou provizi, resp. hradíte částku dle stanovené dohody. A to je vše. Problém ale může nastat při vyřizování objednávky – zejména v případě, že využíváte externí společnosti nejen na rozvoz jídla, ale také na získávání nových objednávek. Kdysi se musely takto získané objednávky ručně přepisovat do pokladny, v důsledku čehož často vznikaly různé chyby. Obzvlášť tehdy, pokud byly ceny jídel na externích portálech nastaveny jinak než přímo u vás a na vašich stránkách. A pokud restaurace náhodou chtěly být napojeny na více externích systémů najednou, většinou potřebovaly pro každou službu samostatné zařízení nebo zvláštní aplikaci. Nemluvě o tom, že to všechno obsluhu zbytečně zdržovalo. Dnes už se ale věci dají řešit jednodušeji. Jak?
Napojení na externí systémy přímo ve vaší pokladně
Co kdybychom vám řekli, že napojení na externí systémy můžete provést přímo přes vaši pokladnu? Všechny objednávky, které obdržíte z jiných webů, se objeví rovnou na pokladně a vytisknou se v kuchyni. Nemusíte tak absolutně nic ručně přepisovat ani kontrolovat ceny. Software udělá úplně všechno za vás. A to i v případě, že byste se chtěli napojit na více externích systémů současně. S modulem Propojení na externí systémy od iKelp POS Mobile si totiž vystačíte jen s jedním zařízením. Obsluha se tak může věnovat přípravě objednávky a soustředit svou pozornost na její kvalitu.
Zdroj: iKelp
Co tím získáte?
Kromě výše zmiňovaných benefitů je třeba vyzdvihnout dokonalý přehled o všech objednávkách a v podstatě nulové riziko omylů. A abychom nezapomněli, získáte řidiče bez nutnosti vlastnit firemní auto a najímat další pracovní sílu. Jelikož přepravní společnosti mají vlastní kurýry, po dokončení objednávky vám stačí jen zadat poptávku na rozvoz na vybrané platformě. Vámi nachystané jídlo tak vyzvedne nejbližší volný kurýr, který ho doručí přímo vašemu spokojenému zákazníkovi.