Otevřít restauraci, napsat nabídku dne a čekat, kolik lidí přijde. Tak nějak vypadá všední den většiny provozovatelů a majitelů gastroprovozoven, co se aktivního prodeje týká. Ale cest, jak nabízet své služby zákazníkům, existuje více. První z nich je Mobilní číšník.
Mobilní číšník
I když se to možná nezdá, prodej u stolu můžete podpořit i využitím Mobilního číšníka. Díky jeho používání předejdete tomu, že číšník poplete objednávku, nebo na ni dokonce zapomene. Zadáním objednávky do Mobilního číšníka se začne na její realizaci okamžitě pracovat za barem i v kuchyni. Tak se vyhnete i duplicitnímu nahazování objednávky do pokladny, popřípadě i do bonovačky. V konečném důsledku je tak zákazník rychleji obsloužený a pravděpodobnost, že si objedná něco dalšího, se zvyšuje.
Inteligentní stůl
Šikovný a pro lidi atraktivní způsob, jak si objednat, je Inteligentní stůl. Jde o jednoduché, ale užitečné řešení od iKelp POS Mobile. Všechno, co je k tomu potřeba, je umístit na stůl kartičku s QR kódem. Pak už jen stačí, aby si hosté daný kód naskenovali mobilem a můžou si začít objednávat, přivolat obsluhu, hodnotit nebo platit. Jednoduché, co říkáte?
Online objednání
V rámci donášky a rozvozu jídel byste se neměli spoléhat jen na telefon, tedy na to, že vám zákazník zavolá a objedná si. Dnes už lidé dávají přednost nákupu přes internet – a platí to i v oblasti gastronomie. Proto by webová stránka podniku s možností online objednávky měla být nezbytným minimem.
Jakousi nadstavbou by měla být fanouškovská stránka na sociální síti Facebook, na které byste se podělili se svými „přáteli“ o nejnovější informace. Přitom byste jim však měli nabídnout také možnost využití tlačítka Nakoupit, zvaného také Show Now Button, které se dá propojit s iKelp POS Mobile.
Svou fanouškovskou stránku na Facebooku byste měli podpořit i placenou reklamou na této sociální síti a na Googlu. Díky ní se o vás dozví větší okruh lidí, tedy i tací, kteří o vás doteď neslyšeli. Rozšíříte tak spektrum svých potenciálních zákazníků.
Objednat si online se nabízí i pomocí aplikace. Ale není to právě nejlepší řešení – ani pro vaše hosty, ani pro vás. Pro vás z toho důvodu, že ji musíte dát někomu vytvořit, což by stálo nemalé peníze. A neocení to ani vaši hosté, protože si ji budou muset stáhnout a přidat k dalším aplikacím, které mají v mobilu.
Slevové portály
Dobrou možností, jak prezentovat a předávat dál své služby, jsou i slevové portály. Ty vám odprezentují vaše požadavky na svém webu za předem dohodnutou provizi. Nejde však o umístění vašeho celého menu, ale o speciální akce, jako jsou napříkad Valentinská večeře, kachní hody, ochutnávkové menu a podobně. To vám pomůže přilákat novou klientelu.
Pečení holubi nikomu do pusy nelétají. Je proto naivní se ráno probouzet s pocitem, že dnes určitě přijde víc zákazníků – hlavně, když se vůbec nesnažíte a zapomínáte na proaktivní přístup.