Donáška a osobní odběr jídel představují další způsoby zvyšování tržeb v restauracích. Díky nim můžete „obsloužit“ mnohonásobně víc zákazníků, než je samožná kapacita vašeho podniku. Podnikání má větší dosah, rozšiřuje se tedy i mimo zdi samotné provozovny.
Hodně provozovatelů restaurací klade důraz právě na donášku, což je skvělé. Ale někteří z nich jaksi pozapomněli na možnost osobního odběru, jenž je neméně důležitý a pro podnikání opravdu přínosný.
Proč nabídnout zákazníkům osobní odběr?
Všichni víme, že konkurence v gastronomii je velká. Udržet si stálou klientelu a zároveň přilákat i nové tváře je nejednou náročné, proto se snažme udělat pro svého zákazníka co nejvíce. Například i to, že mu nabídneme nejen možnost donášky, ale i osobního odběru.
Uvědomme si, že dnes je mnoho lidí v pohybu. Přesouvají se mezi domovem a kanceláří, od povinností za zábavou. Právě pro takové lidi je výhodné objednat si jídlo „za pochodu“, vyzvednout si ho a zbytečně se nezdržovat. Další takovou možnost využijí tehdy, když mají restauraci blízko domu nebo práce. Pro takové zákazníky je přijatelnější se pro jídlo zastavit než si připlatit za donášku.
A nejde tu jen o ekonomické, ale také ekologické hledisko. Zákazník ušetří nejen na donášce, ale šetří i přírodu, když si jídlo vyzvedne sám a nemusí mu ho doručit poslíček autem. V některých případech si dokonce může přinést i vlastní nádoby na jídlo, aby si ho nemusel odnést v plastových jednorázových obalech.
Nastavení osobního odběru a jeho zefektivnění pomocí objednávkového systému
Je jednoduché zavolat do restaurace a objednat si oběd nebo večeři. Jestliže však chcete nabídnout svým zákazníkům benefit jako službu navíc, umožněte jim objednat si online. Ptáte se proč?
- Rozšíříte působnost svého podnikání.
- Ušetříte – nepotřebujete personál na přijímání telefonických objednávek a při osobním odběru není potřeba ani obsluhující personál.
- Nerozzlobíte své zákazníky, když se k vám během oběda kvůli přetíženosti telefonů nebudou moci dovolat. Místo toho si jednoduše objednají za pár minut online. Hladový zákazník je vždy nepříjemný zákazník.
- Můžete využívat různé marketingové nástroje – slevové kupony, akcie, poukázky, jež zákazníka utvrdí v tom, že je váš podnik skutečně orientovaný na potřeby zákazníka.
- Jde o jednoduchý a přehledný způsob přijímání objednávek.
- I zákazníkům online objednávky vyhovují – jídlo si objednají třeba z tramvaje nebo kavárny a za malou chvíli si ho přijdou vyzvednout.
Online objednávkový systém iKelp POS Mobile a jeho výhody
Díky objednávkovému systému iKelp POS Mobile získáte jednoduchou a přehlednou evidenci objednávek. Jaké další výhody s sebou přináší?
- Jeden restaurační systém zastřešuje celou problematiku – od online objednávek přes sklad a pokladnu až po menu a kuchyni. Pro personál je to nástroj, který jim ulehčuje práci a šetří čas.
- Přehled o stavu objednávek (přijaté, rozpracované a hotové objednávky), zadání doby osobního odběru.
- Rozlišení donášky a osobního odběru – personál kuchyně díky tomu ví, kterou objednávku nachystat na rozvoz a pro kterou se zastaví zákazník osobně.
- Silná integrace marketingových nástrojů a věrnostních systému – slevy, kupony, akcie, klubový systém, bodový systém, virtuální peněženka, online napojení na Cashback World. Nabídkou slev a poukázek motivujete zákazníky k tomu, aby si objednávali u vás. A nemusíte mít žádné obavy ani starosti navíc – aplikace eviduje kupony za vás. Skvělá je však i virtuální peněženka, díky níž si zákazník za svoji objednávku platí z dobitého kreditu. A kdo by potom objednával jinde, když má kredit u vás?
- Napojení na online platební brány – při přípravě jídla víte, že bylo zaplacené.
- Jako majitel nebo provozovatel získáte okamžitý přehled o objednávkách a statistikách prodeje – ve které dni a v jaké době bylo vytvořených objednávek nejvíc. Díky tomu si například dovedete zabezpečit i personál v kuchyni.
Osobní odběr jídel vaši zákazníci určitě ocení stejně jako možnost vytváření online objednávek. Navíc je vytvoření takové objednávky velmi jednoduché a zvládne ho každý. Vy si prostřednictvím online objednávek přilákáte nové zákazníky. A pomocí šikovných marketingových nástrojů jim prodáte vždy něco navíc. Zároveň získáte jejich loajalitu, což také povede ke zvyšování tržeb.