Výdejní okénko umí být v gastro byznysu nemalou pomůckou. Koneckonců, přesvědčili jsme se o tom i během uplynulých měsíců, kdy byly jednou z mála možností improvizovaného provozu restauračních zařízení. Ty však přirozeně bojují i se svými nedostatky v podobě takzvaných „dvojitých řad“. Zákazník si totiž musí nejprve vystát radu při objednávání, aby následně čekal podruhé v řadě na výdej. Upřímně, z pohledu zákazníka to může být pěkná otrava. S asistencí inteligentních technologií a QR kódů jde čekání zákazníků před výdejním okénkem naštěstí efektivně zkrátit. A navíc, objednávání jídel a nápojů „mimo řadu“ může ještě i zefektivnit chod kuchyně – což bude v konečném důsledku vést k vyšším denním tržbám. Poradíme vám, jak na to.
„Dvojitá řada“ jako jediný nedostatek výdejního okénka
Nedávné události nás přesvědčily o tom, že výdejní okénko stále není žádným přežitkem, který by patřil takříkajíc do starého železa. Samozřejmě, fastfoodové řetězce a foodtrucky využívaly jeho možnosti ve velkém – bez ohledu na pandemickou situaci. Během ní se však stal výdej přes okénko hlavním zdrojem příjmů i pro mnohé restaurační provozy s posezením. A tak jste možná i vy na vlastní kůži pocítili jeho (snad jediný) nedostatek – výše zmiňovanou „dvojitou řadu“.
Jak neprovozovat výdejní okénko
Představte si situaci, že jako zákazník čekáte dlouhé minuty v řadě jen na to, abyste obsluze za okénkem řekli, co si chcete objednat. Za objednávku zaplatíte, pravděpodobně dostanete nějaké číslo a můžete směle pokračovat ve zdlouhavém čekání v další řadě na výdej. Až po dlouhém dvojitém čekání se můžete s vaší provedenou objednávkou pobrat ke stolu.
Nejenže to ubírá energii a chuť do jídla vašim čekajícím zákazníkům, ale ještě k tomu to i zbytečně zatěžuje vaše zaměstnance. Neefektivním provozem výdejního okénka se tak obíráte o možnost dosažení vyšších tržeb, které se vám s asistencí moderních technologií nabízejí jako na podnose. Není to škoda? Je to skutečně způsob, jak se chcete prezentovat před vašimi zákazníky?
Jak provozovat výdejní okénko
Pokud máte restaurační zařízení s vlastním sezením, případně i bez něho, máme pro vás řešení, jak v rámci něj efektivně provozovat výdejní okénko. Do vašeho sezení lze integrovat funkcionalitu Inteligentní stůl, která je v nabídce aplikace iKelp POS Mobile. Jak to funguje?
Zákazník přijde do vašeho podniku, pohodlně se usadí, naskenuje QR kód na stole a prostřednictvím vlastního smartphonu si v klidu a bez stresu vybere z vaší nabídky to, na co má chuť. Následně zaplatí online přes platební bránu a počká na přípravu jídla (případně nezaplatí online, ale v hotovosti při vyzvednutí jídla). Co je však důležité – stále čeká v pohodlí za stolem. No a jen co bude jeho objednávka připravena k provedení, dostane do svého smartphonu notifikaci. Jediné, co musí v tomto případě udělat, je postavit se, jít k výdejnímu okénku a ukázat číslo s objednávkou na svém smartphonu obsluze za okénkem.
Celý proces je podrobněji vysvětlen v tomto videu:
Tip pro provozovny, pro které jsou nemalé řady na objednávky denní realitou: Stává se, že by si zákazník rád něco přiobjednal, ale nechce se mu opětovně vystát řada, a tak si v provozovně už nic dalšího nedopřeje. Právě zde umí sehrát velkou roli QR kód umístěný na stole, ideálně i s nějakou výzvou, například „Chutnalo vám a rádi byste si ještě něco dali? Naskenujte QR kód a objednejte si.“ Zákazník dostane možnost objednat si přímo z místa, kde právě je, a dlouhá řada ho od další objednávky již neodradí.
Vyšší efektivita kuchyně – vyšší tržby
Následujícími slovy navážeme i na to, co jsme zmínili v samém úvodu tohoto článku – že objednávání jídel a nápojů „mimo řadu“ dokáže zefektivnit chod kuchyně a umožňuje vybavit několik objednávek za den, čímž se zvýší tržby. Čím je to způsobeno?
Představte si situaci, kdy kuchyň začne chystat nějaké jídlo a až za pár minut se dozví, že si jiný zákazník objednal totéž. Pokud si lidé objednávají postupně, jak se dostanou na řadu, nastává určitá neefektivita v kuchyni. Pokud ale objednávky chodí z online objednávání přes mobil, je velká šance, že přijdou i dvě nebo tři objednávky na totéž jídlo v podobném čase. Kuchař tak může připravovat současně více objednávek. Například nedá na gril jedno vepřové maso do cikánské pečeně, ale rovnou více kusů najednou. Nebo když vidí, že se mu nahromadily čtyři objednávky na hranolky, nebude je smažit po jedné porci, ale hodí do fritézy rovnou objem na čtyři porce.
V konečném důsledku zákazníci pocítí vyšší rychlost přípravy jídel, tedy zlepšený servis, a provozovna zase za den vyřídí více objednávek, čímž zvýší tržby.
Zní to tak jednoduše. Kde je háček?
Žádný háček není! Ba co víc, po přebrání objednávky vám může zákazník prostřednictvím svého smartphonu zanechat hodnocení i s komentářem, což můžete použít nejen na sběr pozitivních doporučení a recenzí, ale také na případné zlepšení vašich služeb.
Inteligentní stůl je v rámci restauračních zařízení s posezením bez obsluhy skutečně prospěšným řešením pro všechny strany. Zatímco zákazníkům zkrátí čekání před výdejním okénkem a obsluze usnadní práci, vám a vašemu podniku efektivně zvýší tržby.