Věděli jste, že podle statistik je 5 až 7krát náročnější a dražší získat nového zákazníka, než si udržet toho stávajícího?
Nejsilnější zbraň v tomto případě představují věrnostní systémy . Jak je ale nastavit, aby dobře fungovaly, budovaly databázi zákazníků, snižovaly náklady na reklamu a zároveň pomáhaly udržovat vracející se zákazníky, a to dlouhodobě? Odpověď vám nabízí 4. díl našeho SERIÁLU pro uživatele iKelp POS Mobile.
Věrnostní systémy, které udělají vše za vás
Bez ohledu na to, zda už používáte software iKelp POS Mobile, nebo ho ještě jen používat budete, vás přínosy inteligentních věrnostních systému zajisté okouzlí. Předem vás ujišťujeme, že se v žádném případě nemusíte bát jakýchkoliv náročných a složitých funkcionalit. Ano, uvědomujeme si, že moderní technologie a jejich inteligentní funkce mohou na první pohled nahánět strach, ale snad po vašich hostech nechcete věčně „házet“ zastaralé kartičky. Rychle na ně zapomeňte – ve 21. století už existuje věrnostní program!
Důležité však stále zůstává, že věrnostní systémy v rámci aplikace iKelp POS Mobile jsou nesmírně jednoduché a plně zautomatizované. Co to pro vás „polopatě“ řečeno znamená? No přece to, že už si nemusíte víc lámat hlavu s vypisováním a zapečeťováním nesympatických kartiček, které jen zabírají místo v peněženkách vašich zákazníků, přičemž nešetří ani životním prostředím. Jednoduše žádná starost s evidencí nebo se zatěžováním životního prostředí. Inteligentní věrnostní systémy udělají vše za vás. A věřte tomu, že toho není vůbec málo.
Co dokážou věrnostní systémy v čele s virtuální peněženkou?
Virtuální peněženka je jakýmsi headlinerem inteligentních věrnostních systémů. V praxi funguje asi tak, že její uživatel jen zaškrtne políčko „Povoluji virtuální peněženku“ a nastaví si, za jaké sumy bude možné dobíjet kredit, resp. jaké bonusy budou pramenit z dobití. Jelikož aplikace iKelp POS Mobile požaduje a očekává minimum vstupních údajů, stejně jednoduché je nastartovat i bodový nebo klubový systém. Shrňme si v krátkosti, co v rámci věrnostních programů můžete nabízet zákazníkům:
- Virtuální peněženka – online účet zákazníka s možností pravidelného dobíjení kreditu. Za služby tedy máte zaplaceno předem, čímž si zajistíte, že se k vám zákazník znovu vrátí. Největším lákadlem je odměna za dobití – například slevový kupón v hodnotě 50 Kč při dobití kreditu částkou 1000 Kč. Za zmínku určitě stojí i fakt, že podle statistik zákazník platící kartou nebo předem nabitým kreditem utratí na jeden nákup zpravidla více. To samo o sobě přispívá k vyšším tržbám.
- Bodový, resp. klubový systém – hravá a napínavá forma, v rámci které si můžete nastavit, za co získá váš zákazník body a kolik jich bude. Nasbírané body zákazník následně může vyměňovat za slevy nebo za ně může nakupovat slevové vouchery.
- Individuální slevové akce – určené k cílení na konkrétního zákazníka nebo konkrétní situaci. Působí motivačně, aby se zákazníci při nákupu vždy identifikovali. Tím o nich získáváte cenná data a dokážete přesně nastavovat různé akce, které dokážou pracovat plně automaticky. Příkladem takových akcí je happy hour, doručení jídla zdarma od určité částky, pizza 2 + 1 zdarma, narozeninové a sváteční slevy apod.
- Odměna za opakované nákupy – oblíbená forma věrnostního systému, která automaticky vyhodnocuje výši slevy v závislosti na výšce útraty a automaticky zařizuje zákazníka do bronzové, stříbrné a zlaté kategorie.
Jaké jsou výhody inteligentních věrnostních systému?
Inteligentní věrnostní systémy představují plně automatického pomocníka, který vykoná veškerou potřebnou evidenci za vás. Kromě toho z vašeho podniku odbourá zastaralé papírové a plastové kartičky, které zbytečně zatěžují peněženky vašich zákazníků a samotnou přírodu. Jednoho dne tak jako tak skončí v koši, čímž vyprodukujete zbytečný odpad z neefektivní služby. Navíc eliminujete i případné náklady na výrobu kartiček a koupi skenerů. V konečném důsledku tak ještě i ušetříte.
Speciální důraz si zaslouží skutečnost, že si inteligentními věrnostními systémy umíte tvořit vlastní databázi zákazníků se souhlasy GDPR. Tuto mimořádně hodnotnou skutečnost můžete využít ve váš prospěch při budoucím e-mailovém rozesílání slev a akcí, případně při promování různých událostí. V tomto případě stojí obzvlášť za zmínku, že tím dokážete praktizovat takzvanou cílenou reklamu, které nemůže jakési promo v rádiu nebo lokálních tiskových médiích sahat ani jen po kotníky.
A nezapomínejte ani na to, co jsme naznačili hned v samotném úvodu tohoto článku. Inteligentní věrnostní systémy efektivně přispějí k posílení vztahů „podnik – zákazník“, přičemž můžete nejen získat nové zákazníky, ale především si dlouhodobě udržet ty stávající.
Nastavení je snadné
Obáváte se složitých procesů při nastavování věrnostního systému? Zbytečně. S modulem systému iKelp POS Mobile pro správu a řízení věrnostního systému si ho nastavíte za pár vteřin a bez dalších dodatečných nákladů. A jednoduše lze evidovat a spravovat i zákaznické účty. Do systému lze zákazníka zaregistrovat manuálně, nebo se do něj mohou přihlásit sami online. Můžete je k tomu vyzvat například při online objednávce jídla nebo používání chytrého stolu. Stále váháte? Kontaktujte nás se svými dotazy, rádi vám vše vysvětlíme.
Mohlo by vás také zajímat: